به گزارش خبرگزاری مهر، مهرعلی احمدی مطلق افزود: ایمن سازی جمعیت گاو و گوساله صنعتی و سنتی در گاوداری های چرام بر علیه بیماری لمپی اسکین با تزریق واکسن انجام گرفت .
وی بیان کرد: در این طرح که با مشارکت بخش دولتی دامپزشکی صورت گرفت بیش از ۴۰۰ رأس گاو و گوساله در هشت واحد ایپیدمیولوژی موجود در شهرستان واکسینه شدند.
وی همچنین از پوشش سمپاشی بیش از سه هزار مترمربع جایگاه اماکن دامی در این خصوص خبر داد و گفت: به منظور کنترل حشرات موذی، کنه ها و ناقلین بیماری لمپی اسکین این اماکن دامی مورد سمپاشی قرار گرفتند.
سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان چرام در پایان گفت: تنها واکسیناسیون برای پیشگیری این بیماری کافی نیست و دامداران بایستی با رعایت دقیق ضوابط بهداشتی از جمله مبارزه با ناقلین بیماری، عدم جابجائی دام بدون اخذ مجوز دامپزشکی و تهیه علوفه از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی، از بروز و شیوع این بیماری جلوگیری کنند.


نظر شما