۱۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۴۷

احمدی مطلق خبرداد:

طرح واکسیناسیون لمپی اسکین در شهرستان چرام پایان یافت

طرح واکسیناسیون لمپی اسکین در شهرستان چرام پایان یافت

چرام - سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان چرام گفت: طرح واکسیناسیون لمپی اسکین در شهرستان چرام پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرعلی احمدی مطلق افزود: ایمن سازی جمعیت گاو و گوساله صنعتی و سنتی در گاوداری های چرام بر علیه بیماری لمپی اسکین با تزریق واکسن انجام گرفت .

وی بیان کرد: در این طرح که با مشارکت بخش دولتی دامپزشکی صورت گرفت بیش از ۴۰۰ رأس گاو و گوساله در هشت واحد ایپیدمیولوژی موجود در شهرستان واکسینه شدند.

وی همچنین از پوشش سمپاشی بیش از سه هزار مترمربع  جایگاه اماکن دامی در این خصوص خبر داد و گفت: به منظور کنترل حشرات موذی، کنه ها و ناقلین بیماری لمپی اسکین این اماکن دامی مورد سمپاشی قرار گرفتند.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان چرام در پایان گفت:  تنها واکسیناسیون برای پیشگیری این بیماری کافی نیست و دامداران بایستی با رعایت دقیق ضوابط بهداشتی از جمله مبارزه با ناقلین بیماری، عدم جابجائی دام بدون اخذ مجوز دامپزشکی و تهیه علوفه از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی، از بروز و شیوع این بیماری جلوگیری کنند.  

 

کد مطلب 2768782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha