۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۵، ۱۵:۰۸

فشارخون بالا مهم‌ترین عامل بیماری‌های قلبی و عروقی است

فشارخون بالا مهم‌ترین عامل بیماری‌های قلبی و عروقی است

خرم‌آباد - رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تأکید کرد: فشارخون بالا یکی از مهم‌ترین عوامل بیماری‌های قلبی و عروقی است.

به گزارش خبرنگار مهر، یاراحمدی ظهر امروز یکشنبه در کمیته بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان ضمن تقدیر از زحمات کادر بهداشت و درمان در ایام جنگ تحمیلی، بر ضرورت اهمیت پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر تأکید کرد و اظهار داشت: متأسفانه امروزه علی‌رغم توسعه و رشد جامعه اما بیماری‌های غیرواگیر به‌عنوان مهم‌ترین عوامل مرگ‌ومیر در کشور شناخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه فشارخون بالا مهم‌ترین عامل خطر قابل‌پیشگیری بیماری‌های قلبی و عروقی در جهان است و عامل اصلی سکته‌های قلبی و مغزی، بیماری‌های عروق محیطی، نارسایی قلبی و کلیوی است، گفت: در صورت عدم تشخیص به هنگام می‌تواند عوارض جدی برای فرد و جامعه به دنبال داشته باشد.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان، عنوان کرد: شعار امسال «فشارخون بالا را با هم کنترل کنیم» تعیین شده است. روز جهانی فشارخون بالا بستری حیاتی برای مشارکت عموم را در سطح جمعیت فراهم می‌کند.

کد مطلب 6818834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha