به گزارش خبرنگار مهر، آیتالله علی کاظمی شامگاه شنبه در اجتماع مردم رشت با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم، به تبیین وظایف انقلابیون در شرایط کنونی پرداخت و با اشاره به سخنان امام راحل درباره «ویروس بدبینی»، اظهار کرد: نباید با ناامیدی و القای تخلفات همه مسئولان، مردم را مأیوس کنیم؛ چراکه آمارها نشان میدهد تنها ۷ تا ۸ درصد مسئولان دارای تخلف هستند و بسیاری از مدیران، خادمان صدیق انقلابند.
نماینده مجلس خبرگان با تأکید بر جایگاه ولیفقیه و لزوم اطاعت از رهبری، تصریح کرد: نیروهای انقلابی همواره باید بصیرت داشته باشند و بدانند که گاهی بصیرت، تشخیص حق از باطل نیست، بلکه تشخیص حق از حقنماست. ما نسبت به امام جامعه و ولیفقیه، همانند ابوذر که پشت سر پیامبر و در جای پای ایشان گام برمیداشت، عمل میکنیم؛ نه یک قدم جلوتر و نه یک قدم عقبتر.
آیتالله کاظمی با انتقاد از رویکرد برخی مسئولان نسبت به مذاکره با آمریکا، خاطرنشان کرد: ما انقلاب کردیم تا به تنه نظم جهانی بزنیم، نه اینکه در نظم جهانی حذف شویم. برخی با جسارت و سادهانگاری، همچنان بر مذاکره اصرار دارند، در حالی که این تفکر انحرافی تاکنون نتیجهای جز خسران برای ملت ایران نداشته است.
وی با اشاره به شهادت سیدحسن نصرالله و لزوم انتقام سخت، گفت: سخن اول و آخر جبهه انقلابی، مقاومت تا نابودی رژیم صهیونیستی و بیرونراندن آمریکا از منطقه است. مردم ما با داغ شهدا و امام شهید، انتظار اقدام قاطع از مسئولان دارند.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان با تأکید بر حفظ وحدت و پرهیز از تفرقه، افزود: نباید اجازه دهیم برخی جریانها با شعارهای انحرافی، میان نیروهای ولایی و انقلابی اختلاف ایجاد کنند. همه ما بدهکار خون شهدا و زحمات امام راحل هستیم و باید پیش از هر طلبی، این بدهی را ادا کنیم.
آیتالله کاظمی در پایان با اشاره به نقش کلیدی رهبری معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: نظر رهبری بر همه ما ترجیح دارد و مطالبهگری باید با امیدآفرینی همراه باشد. امروز جهاد ما، جهاد امید است و باید با تکیه بر عقل عاشورایی و عقل وحیانی، در برابر توطئههای دشمن ایستادگی کنیم.


نظر شما