۳ تیر ۱۴۰۵، ۶:۴۸

افشای پشت پرده مذاکرات ایران و آمریکا توسط وال‌استریت ژورنال

افشای پشت پرده مذاکرات ایران و آمریکا توسط وال‌استریت ژورنال

روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی از فضای پر تنش‌ در آخرین دور مذاکرات ایران و آمریکا و واکنش تند و قاطع تیم مذاکره‌کننده ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره قطر، در پی انتشار تهدیدهای ترامپ علیه ایران در رسانه‌ها مبنی بر حمله نظامی در صورت ادامه حمایت‌های منطقه‌ای، هیئت ایرانی به ریاست محمدباقر قالیباف، این اقدامات را نقض آشکار تفاهم‌نامه‌های موجود دانست و بر موضع بی‌اعتمادی نسبت به رویکردهای تهدیدآمیز تأکید کرد.

این گزارش حاکی از آن است که با وجود تلاش‌های طرف آمریکایی برای عادی‌سازی تهدیدها، تیم مذاکره‌کننده ایران با مدیریت هوشمندانه این تنش، موفق به کسب یک دوره آرامش ۱۵ روزه شد.

همچنین در بخش فنی مذاکرات، ایران توانست از فشار آمریکا برای گره زدن مسائل مربوط به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به توافقات هسته‌ای جلوگیری کند؛ در حالی که طرف آمریکایی همچنان اصرار دارد که نقش آژانس را به عنوان یک مسیر مجزا و مستقل حفظ کند.

کد مطلب 6869495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ایرانی IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۳
      5 10
      امریکامیخواد دوباره پای جاسوسان آژانس رابه کشورمابازکنه.به قول رهبرشهیدمون از دربیرونش میکنیم ازپنجره میاد.امریکادست ازسرمابرنمیداره.دوباره میان دوربین میذارن توی مراکزهسته ای.ودانشمندان ما حصرعلمی میشن توسط اسراییل وامریکا.نمیدونم چی می‌خوان ازجون ما..امریکاشیطان بزرگ است ولی باسرسختی ومقاومت وایستادگی کوتاه نیامدن در مقابل این شیطان بزرگ میشودپیروزشدوشر استکبار ودولت جعلی اسراییل راازسرایران وکشورهای منطقه دورکرد اگر کشورهای منطقه باهم متحدبشن واراده خودرابرای مبارزه بااین وجودپلیدونژادپرست به کار گیرند
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۳
      3 10
      باید نقشه راهی تهیه کنیم و با سیاست گذاری و زمان بندی هوشمندانه زمینه اخراج آمریکا از شورای امنیت را فراهم کنیم.